Pielgrzymka MI do Poznania

Z racji obchodów 50 rocznicy koronacji obrazu Matki Bożej w Cudy Wielmożnej Pani Poznania zorganizowania została pielgrzymka MI Polski Północnej na te uroczystości. W pielgrzymce wzięło udział 7 osób, głównie z Darłowa i Darłówka.

W piątek 29 czerwca rano wyruszyliśmy z Darłówka kierując się bezpośrednio do Poznania. Po przyjeździe do Poznania najpierw pojechaliśmy rozlokować się u sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi, gdzie nocowaliśmy. Następnie pojechaliśmy do naszego franciszkańskiego kościoła, gdzie po odmówieniu Koronki do Miłosierdzia Bożego o. Leszek oprowadził nas po kościele. Kolejnym punktem programu było zwiedzanie Poznania, dopomógł nam w tym pan Filip, który oprowadził na po mieście pokazując najcenniejsze zabytki i miejsca tej miejscowości. Najważniejszym wydarzeniem tego dnia, dnia rocznicy koronacji obrazu Matki Bożej, była Eucharystia o godz. 19.00, której przewodniczył arcybiskup Stanisław Gądecki. Następnie po chwili przerwy wysłuchaliśmy pięknego Oratorium ku Czci Matki Bożej, a bezpośrednio po nim zostaliśmy zaproszeni na poczęstunek do klasztoru. W późnych godzinach wieczornych dojechaliśmy na nasz nocleg. Kolejny dzień rozpoczęliśmy Mszą Świętą, a po niej szybkie śniadanie, pakowanie się i dalej zwiedzanie Poznania, tym razem Ostrów Tumski. W drodze powrotnej do Darłówka pojechaliśmy jeszcze na pola Lednickie, gdzie nawiedziliśmy grób o. Jana Góry, przeszliśmy przez rybę – tzw. Bramę Tysiąclecia i zwiedziliśmy muzeum z pamiątkami po papieżu Janie Pawle II, które dostał o. Jan Góra od Ojca Świętego. Kolejnym przystankiem było Gniezno, gdzie zwiedziliśmy katedrę i nasz franciszkański kościół. Natomiast ostatnim przystankiem w naszej drodze powrotnej było Sanktuarium Gwiazdy Nowej Ewangelizacji w Toruniu. I tak w późnych godzinach wieczornych zajechaliśmy do Darłówka pełni wspaniałych wrażeń i przeżyć.